13 Aralık 2011 Salı

bir film seçseydim belki de bunları yazmazdım :))

Geçen akşam arka arkaya film kanallarna baktım.Konularını okudum içlerinden bir tane beğenip seyredeyim diye ama ne o an oynayanlardan ne de daha sonra başlayacak olanlardan bir tane beğenemedim.O kadar konu okuyunca bir şey farkettim.Yabancı filmlerin çoğu herhangi birşeyden dolayı hayatında değişiklik yapmak isteyen , bunun için işini evini şehrini bırakıp küçük bir kasabaya yerleşen ve orada Amy ya da John'la tanışıp bambaşka olan insanların hayatını konu alıyor. Oyuncular değişiyor terkedilen şehirler değişiyor hepsini tetikleyen konu ayrı ama hikaye hep aynı ....
Bunu farkedince gözümün önüne bizim eski Türk filmleri geldi.Konular özünde zengin kız fakir oğlan veya tam tersi şekllinde olur.Mutlaka bir kötü insan vardır(kadın ya da adam )Önce şımarık kız ya da ukala esas oğlan fakir ama gururlu olana yüz vermez.İçten içe aşık olur ama kendine bile itiraf edemez.Sonra nayır nnnallahım onu görmeden yiyemiyor gülemiyor adeta nefes alamıyorum diyerek bir elini yumruk yapar ve pencerenin önüne doğru sert bir hareketle bu eli diğer elinin avucuna vurur.Bu arada her filmde en iyi dostu oynayan ve hep ikinci rollerde kalmaya alışmış -ki birkaç ornek vardı ama şu an aklıma gelmiyor- bir dost anlayışlı bir gülümsemeyle onun sırtını sıvazlar ve "Ne duruyorsun koş ona " şeklinde bir replikle onu sevdiğine üfürür :)
Ve ben bu giriş gelişme sonucunu bildiğim bütün filmleri aynı zevkle her seferinde seyrederim :) Aslında o "işte yeni ben" konulu yabancı filmleri de severim de bu sefer istediğim oyuncular denk gelmedi sanırım ondan seçemedim.seçemeyince biraz önce yaptığım kimseye bir faydası olmayacak bu manasız analizi yaptım :))

1 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

ya da bir başarı hikayesi olur yabancı filmlerde Ebru...
Ne olursa olsun film izlemeyi çok seviyorum. Ara ara yeşilçam filmlerini de izliyorum. İnsan nasıl efalarca izlediği filmi aynı zevkle izliyor şaşarım. Şimdi şu Şener Şen'in Vecihi karakterini oynadığı film olsa izlerim valla...
Yaz hep yaz